Starší DOT kód pneumatiky. Problém?
Zakoupili jste novou pneumatiku, ale její DOT kód vám napovídá, že byla vyrobena v jiném než v tomto kalendářním roce? Myslíte si, že je taková pneu horší než obutí, které opustilo teplou náruč svého mateřského závodu teprve před nedávnem? Nevěšte hlavu, vše je v naprostém pořádku, pokud...
... nakupujete u sppolehlivého prodejce, jakým je právě Pneumoto.cz.
Jaké faktory však ovlivňují kvalitu nové pneumatiky? Může stáří pneumatiky představovat skutečně problém pro zábavnou a bezpečnou jízdu, nebo se jedná pouze o psychologický ,,blok"? Máme pro vás odpověď.
Na věku nezáleží
Manažer marketingu společnosti Goodyear Dunlop pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Boris Tománek uklidňuje: ,,Ve skutečnosti neexistují žádné vědecké nebo technické důkazy, které by takové tvrzení [že jsou pneumatiky starší než jednu sezónu nepoužitelné] jakkoli podporovaly. Proto ani žádné relevantní normy nestanovují výslovné maximální stáří nových, nepoužitých pneumatik pro osobní a lehká užitková vozidla.“
Ne že by tedy pneumatiky určené k prodeji zrály lety jako víno, ale při zajištění správných podmínek jim čas na kvalitě ani nijak neubírá.
Tajemství zachování kvality pneu tkví zřejmě v něčem zcela jiném.
Uskladnění, to je to, oč tu běží
O pneumatiky, stejně jako ostatně o vše, je třeba v době, kdy čekají na svého nového majitele´, správně pečovat. Podle doporučení Evropské technické organizace pro pneumatiky a ráfky (ETRTO) je pro zachování bezvadné kvality prodávaných pneu nejdůležitější zajištění ochrany před vysokými teplotami a kolísáním teplot, příliš vysokou vlhkostí, působením ozónu a UV záření, a také oleji a agresivními chemikáliemi. Podobné stanovisko, tedy že použitelnost nových pneumatik je v průběhu času závislá hlavně na skladování (poloze pneu, okolní teplotě a vlhkosti vzduchu) a že jejich další životnost zásadě ovlivňují podmínky, kterým byly vystaveny při provozu (zatížení, rychlost jízdy, tlak nahuštění, nerovnost vozovky a vznik drobných poškození) zastává i Evropský svaz výrobců pneumatik a zpracovatelů pryže (ETRMA). ¨
Nová pneu? 5 až 6 let
Zajímá vás, jak dlouho je vlastně taková nová pneu nová? Konkrétní dobu, po kterou lze pneumatiky považovat za nové zboží, stanovuje britská norma BS AU 50 na dobu šesti let od doby výroby, Národní svaz distributorů pneumatik NTDA na pět letech od data výroby a Německá asociace gumárenského průmyslu a Německý svaz dealerů pneumatik považují pneumatiky za nové, nejsou-li starší pěti let. Ani po uplynutí této doby však nejsou pneumatiky určené k likvidaci, ale měly by zcela jistě projít revizí.
Pneumoto.cz prodává pouze zboží s datem výrobx 2016 a 2015
Přestože kvalitu zboží neurčuje tedy jeho stáří, Pneumoto.cz vám dodává vždy nové pneumatiky vyrobené v tomto, případně minulém roce. Samozřejmě dbáme na to, aby bylo naše zboží vždy řádně uskladněno, a staráme se o něj, jako by to bylo naše vlastní.
Naše sklady také nadále rozšiřujeme, což nám umožňuje dodávat vám, našim zákazníkům, stále více pneu do druhého dne!